Mnogi ljudi danas nemaju više vjere, ljubavi ni ideala. Duhovna dimenzija je izgubljena. Moja namjera je da nahranim duše svojim djelima (P. Vasks)
U srijedu, 8. siječnja, u crkvi Sv. Ante na Bistriku, Gudački orkestar studenata Muzičke akademije Sarajevo održao je koncert klasične glazbe i njime započeli koncertnu sezonu svoje akademije. Najprije su izveli djelo: Pētrisa Vasksa, Koncert za violinu i gudački orkestar ‘Daleka Svjetlost’ (1996/97). Koncert Daleka Svjetlost inspiriran je autobiografskom knjigom Moje djetinjstvo letonskog (latvijskog) violinista Gidona Kremera. Tuga i nada su osnovno raspoloženje koji se prelijevaju sad u optimističnim sad u melankoličnim zvucima, kao niti jutarnje svjetlosti, kao zora koja stiže s dalekoga horizonta.
U drugom glazbenom komadu orkestar se predstavio s iznimno alternativnom glazbom i za “najkršćanskije uši”. Dominirali su violončelo i harmonika. Za većinu je posebno nevjerojatnu mogućnost pokazala umjetnica Belma Šarančić na harmonici, instrumentu koga najčešće povezujemo s kavanama i estradom i smatramo da ne pripada ozbiljnoj glazbi. Ovdje je, međutim, u suglasju s violončelom, izvrsnom Belmom Alić, kao vodećim instrumentom, i drugim gudačkim instrumentima na jedinstven način dočarana najtragičnija ljudska sudbina, Isusovi posljednji trenuci života, njegovih posljednjih Sedam riječi s križa kompozitorice Sofie Gubaidulina, iz godine 1982. Te su riječi tako muzički interpretirane da ih je na momente teško bilo slušati koliko su bili postvarene u svojoj izražajnosti. (1. Oče, oprosti im jer ne znaju što čine; 2. Ženo, evo ti sina; sine, evo ti majke; 3. Zaista, kažem ti, danas ćeš sa mnom biti u raju; 4. Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio?; 5. Žedan sam; 6. Svršeno je; 7. Oče, u tvoje ruke predajem duh svoj.)
U punoj crkvi Sv. Ante bio je jedinstven glazbeni događaj kojeg su priredili studenti i profesori s Muzičke akademije, pod vodstvom dekana prof. dr. Ivana Čavlovića i drugih profesora. Gudački orkestar činili su studenti – violine: Tamara Arsovski, Azra Dizdar, Jelena Vidović, Šejla Glinac, Adnan Handanagić, Alma Dizdar, Džana Begović, Amra Vojvodić, Sara Gadžun; – viole: Aida Dajić, Ana-Maria Pilj, Lazar Vinković; – violončela: Lucija Gregov, Anela Smajić; – kontrabas: Dženis Mrkonjić.
Snimio: Ignacije